Ads

Tuesday, February 08, 2005

Gong Xi Fatt Chaii

Zilla Bakarin

"Jangan terkejut, orang yang pakai seksi itu, rupa-rupanya tak pernah tinggal sembahyang!" - Zila Bakarin

Baik dia cakap camni

"Saye berbogel peduli ape saye, janji saye tak tinggal semayang !"


Kenapa aku x update blog walau raya cina hampir menjelang?..jawapannya ialah
a. Aku malas
b. Sakit
c. Bizi
d. 12*@&8hhk(*@( = (roime mencarut !)

JAWAPANNYA ?. Sila dail 012 2435431 untuk mengetahu maklumat mutakhir. Jangan segan2.

Wira Sedan 1.5

Tanggal 7 Februari 2004 aku di perintahkan oleh toke kete pegi ke Teras Jernang. Bebrbekalkan sedikit bekalan perut selepas makan tengahari aku lantas ke Teras Jernang dengan Suhaimi member aku merangkap driver teksi. ...Sambung lepas raye cina !
------Aku baru balik cuti----------
So, aku ambik la kete ku wira sedan 1.5 warna putih tayar SIME TYRES. Then aku bawak la balik opis kira-kira jam 2 ptg waktu serdang. Dengan bangganye disamping hindung kembang tahap nak mampos tetiba keter ku semput gila babi.."Cilaka, minyak abis. Camana bole x perasan".
Dengan perasaan sayu dan hampeh, keter baru beli dan meter pun baru jek 10 KM sangkut tepi jalan Lebuh Silikon. "Wat malu kampung jek ko nih !".
Then pastu aku bg mesej kat Najib. Oh, syukur kredit aku tinggal 15 sen. "Amek la line telekom. Senang nanti. Sentul !"
"Kete aku kat tepi Lebuh silikon minyak abis. Ko bole tolong aku." -- Thanks Najib. nanti aku ganti duit minyak ko 10 inggit

Vroom.

Aku mesti ingat teori2 menggerakkan keter.

"Tekan clutch dulu pastu lepaskan slow2 pastu baru bantu ngan minyak"

Kata - kata Wak Imran mase aku blaja kat IKMAS dulu. Lani, aku LUPA !. Siot, camane nak tekan minyak ?. Padahal keter still mengundur ?. Gila bodoh aku pasai keter nih . Panik .. Panik ..

"Pak cik, camana nak kasi kedepan keter nih ?" Aku bertanyakan hal ini pade pak guard depan stadium. "Tekan minyak pastu lepas clutch slow2 samapai rase keter tu bergegar ?. Keter baru ke ?". Tak guna keter baru tapi bodo !. ....................Then, vroom..ahahaha...yihaa !

Raya Cina

B
uat pertama kali semejak 24 tahun aku balik umah tanpa menaiki bas ekspress beraikon. Tanpa juga menaiki bas ekspress tanpa airkon dan tanpa menaiki keter oli hatta keter haji Taib. Aku balik dengan menaiki keter bernombor plat WMN 8454, wiper hitam dan tentunya ianya kereta aku. "Keter tu bank punya !. Ko hanya membayar kepada bank selama separuh umur muda ko !." . First time ambik tol card, terasa highway tu bonda aku yang punya ! nak jek aku menjengah keluar tingkap keter dan berkata sesuatu kepade adik manis penjaga kaunter tol,

"Hai, jom makan di Perhentian Rehat Pagoh !"...haha..poyo !

ps : Aku kena ingat lagu FIONA sebab lagu nih keudara semasa first time bawak keter pi balik JB...
Sampai umah kak zila tengahari setelah 2 3 kali tersesat sampai ujung surau Tongkang Pecah. Tidur la duluk !.
Malam tu aku bersiap untuk balik. Balik menyambut seruan takdir yang aku akan ketemu parent di kg. Iza follow sekali dan kak zila naik sama aku. "Takut ko sesat."
Sampai kota tinggi jam 12 malam. Pemandu normal seperti Iza mengambil mase hanye 2 jam dari bt Pahat untuk ke Kota Tinggi, tapi aku amik mase 4 JAM !. Rock la !

Hari ke 2

Oli
balik sebelum aku sampei umah. Dan hari ini ade hari raye ke 2 Cina.
Ijot : "Jom mandi. Air kolah banyak! "
Aku : "Mandi air terjun la !"

Kesimpulannye, aku pergi berkubang di air terjun kota tinggi tepat jam 4 petang.
"Jom arr lawan selam2"
Aku memandu keter menghala air terjun kota tinggi membawa parent dan adikku yang berat ! "Ko lagi berat !". Aku mandi di situ. Mmg tak hingat la !. Ahah

1 comment:

TheLadyInUrHeart said...

hi! such a strong display of emotion. huhu.. takpe takpe.. salam perkenalan. different views doesn't mean kita tak boleh berkawan. kan?